خواص روغن کنجد

خواص روغن کنجد

خواص روغن کنجد : در این مطلب قصد داریم در مورد خواص این روغن صحبت کنیم. کنجد را ممکن است با نام گیاه هزار خاصیت نیز شناخته باشید. این گیاه طبیعی حاوی بسیاری از مواد معدنی ، اسید های چرب غیر اشباع و همچنین مقدار بسیاری آهن می باشد. کنجد در میان سایر گیاهان دارویی دارای اهمیت ویژه ای می باشد زیرا روغنی که از دانه های آن بدست می آید برای تمام گروه های سنی به خصوص سالمندانی که از ناراحتی هایی مانند کلسترول ، فشار خون رنج می برند مناسب است. کارشناسان تغذیه در تمام دنیا استفاده از روغن کنجد را توصیه می کنند. ما به جوانان و نوجوانان توصیه می کنیم اگر به فکر سال های میان سالی شان هستند و خواهان بدنی سلامت در آینده هستند ، استفاده از این روغن را تبدیل به عادت بکنند. استفاده از روغن کنجد در جنوب هند آغاز گشت و مردم آن منطقه در طبخ غذاهایشان از روغن کنجد استفاده می کردند. بعد از هندی ها ، مردم آمریکا ، ژاپن ، کره و چین نیز به استفاده از این روغن روی آوردند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص روغن کنجد ، با کلینیک زیبایی و لیزر مو ی بهتین همراه باشید..

روش های استفاده از روغن کنجد وخواص درمانی

جلوگیری از افزایش چربی و فشار خون با روغن کنجد:

روغن کنجد دارای ویتامین E می باشد که باعث کاهش کلسترول خون می شود. این روغن به دلیل داشتن اسید های چرب غیر اشباع در کنترل چربی خون نیز بسیار موثر است. اگر چربی و یا فشار خونتان بالاست به شما توصیه می کنیم ، از روغن کنجد در غذاهایتان استفاده کنید.

درمان یبوست با روغن کنجد:

بیماری یبوست را می توان مادر بسیای از بیماری های خطرناک دانست. استفاده از روغن کنجد در تهیه غذاها یک روش مناسب برای درمان یبوست و خشکی مزاج محسوب می شود. اگر در سالادتان و یا بشقاب غذایتان تنها دو قاشق روغن کنجد بریزید می توانید به راحتی باعث کنترل چربی و فشار خونتان شوید و البته به تناسب اندام خود نیز کمک بزرگی خواهید نمود.

ضد سرطان و ضد تصلب شرایین

روغن کنجد جز گروه روغن های غیر اشباع به حساب می آید. دلیل بالا بودن ارزش غذایی روغن کنجد ، وجود مقدار فراوان اسید های چرب «لینولییک اسید» (امگا 6) و «لینولنیک اسید» (امگا 3) در آن می باشد. این دو اسید جز اسید های چرب ضروری برای بدن هستند. این اسید ها توسط بدن تولید نمی شوند پس لازم است هر روز از طریق وعده های غذایی دریافت شوند. از مهم ترین خاص درمانی روغن کنجد می توان بهیشگیری و درمان سرطان سینه ، پروستات و سرطان های دستگاه گوارش ، سکته های قلبی و بسته شدن عروق (تصلب شرایین) می توان اشاره کرد.

پیشگیری و درمان خشکی مفاصل و پوکی استخوان با روغن کنجد

لازم است بدانید این روغن حاوی مقدار بسیاری کلسیوم و آهن می باشد. طبق محاسبات انجام شده تنها با میل 100 گرم روغن کنجد ، 670 میلی گرم کلسیوم و 10 میلی گرم آهن جذب بدن می شود. پس اگر لبنیات و گوشت نقش کم رنگ تری در وعده های غذاییتان دارند ، سعی کنید از روغن کنجد بیشتر استفاده نمایید. روغن کنجد املاح بیشتری نسبت به سایر روغن ها دارد. از این روغن در ماساژ هم استفاده می شود. روغن کنجد به عل کلسیوم فراوانی که در خود دارد ، مصرفش در سنین پایین موجب جلوگیری از پوکی استخوان و خشکی مفصل ها می شود.

جوان سازی پوست با روغن کنجد

اگر برای جوان سازی پوستتان به دنبال کلینیک زیبایی ، کلینیک لیزر و یا لیزر مو هستید ، روغن کنجد را نیز از دست ندهید. امروزه تمامی پزشکان کلینیک زیبایی ، کلینیک لیزر و لیزر مو استفاده از این روغن را به مریضان خود توصیه می کنند. روغن کنجد به دلیل داشتن ویتامین E از پیری پوست جلوگیری می کند و حتی ممکن است دیگر نیازی به کلینیک زیبایی و یا کلینیک لیزر نداشته باشید. اگر در دوران جوانی این روغن را به پوستتان ماساژ دهید ، می تواند باعث جلوگیری از چروک شدن پوست بشود. وجود چربی در این روغن ، آن را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل کرده است. اگر می خواهید پوستتان تا مدت ها جوان بماند تا در آینده نیازی به کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر نداشته باشید روغن کنجد را به مدت چهار تا پنج دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید.

کمک به سلامت مو با روغن کنجد:

 روغن کنجد درست مثل روغن بادام حالت دهنده و تقویت کننده ی مو می باشد. از نتایج اتفاده از روغن کنجد برای موها می توانیم به رفع خارش های پوست سر و کاهش شوره می باشد. در این زمینه پیشنهاد می شود روغن کنجد را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به موهای سرتان بزنید.

درمان رماتیسم ، افزایش انعطاف مفاصل با روغن کنجد:

استفاده از این روغن  در رژیم غذایی باعث می شود از بیماری هایی مانند رماتیسم و التهاب مفاصل به دور بمانید. لازم به تذکر است این روغن به این دلیل که منبع غنی اسید های چرب غیر اشباع است ، باعث جلوگیری از پوکی استخوان در بانوان و افزایش انعطاف مافصل و همچنین جلوگیری از درد مفاصل می شود.
خاصیت مرطوب کنندگی پوست:
یکی از توصیه هایی که کلینیک زیبایی به افراد می کند استفاده از روغن برای نرم کردن و مرطوب کردن پوست بدن می باشد. روغن کنجد علاوه بر ویتامین E دارای اسید لینوئیک ، اسید استئاریک و اسید های چرب نیز می باشد. حتی کلینیک لیزر نیز پیشنهاد دارد این روغن را روزانه به کل بدن ماساژ دهید. برای بهبود عطر آن نیز می توانید با مقداری گلاب آن را ترکیب کنید و سپس استفاده نمایید. اگر در حمام از وام استفاده می کنید ، بهتر است چند قطره روغن کنجد نیز به آب وان اضافه کنید تا به راحتی باعث جلوگیری از مشکلات خشکی پوست شوید.

 

کلینیک زیبایی بهتین

کلینیک لیزر موهای زائد و زیبایی بهتین

کلینیک لیزر بهتین مفتخر به ارائه خدمات زیبایی برای بانوان و آقایان گرامی می باشد.
خدمات ما شامل لیزر موهای زائد کل بدن ، لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ، زیر بغل و … می باشد. سایر خدمات ما عبارت است از میکرونیدلینگ ، لاغری موضعی ، میکرودرم ، مزوتراپی و …
برای مشاوره ، دریافت نوبت و یا اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد و … با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس :66438319 – 66920162

از بین بردن آفتاب سوختگی با روغن کنجد :

اگر پوستتان به روغن حساسیت ندارد ، برای درمان آفتاب سوختگی می توانید ، روزانه یک تا دو بار پس از استفاده از صابون گلیسیرینه به پوستتان ماساژ دهید.
تا این قسمت مهم ترین خواص درمانی روغن کنجد را توضیح دادیم. اما این روغن دارای خواص بی شمار دیگری نیز می باشد که بیان آن ها از عهده ی این مطلب خارج است. در ادامه برخی دیگر از این خواص را نیز می گوییم.

•    کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)
•    جلوگیری از بروز آب مروارید
•    کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
•    جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز
•    ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
•    روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود.
•    مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
•    مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می‌کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.
•    ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می‌بخشد.
•    برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند مفید است.
•    مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می‌کند.
•    از پوست در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می‌کند.
•    بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را سریعتر درمان می‌کند.
•    از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.
حال که با این روغن هزار خاصیته آشنا شدید ، امید است تا با استفاده از آن به سلامتی خود و فرزندانتان کمک بیشتری کنید. البته لازم به تذکر می باشد که این روغن برای سرخ کردن مواد در دمای ملایم مناسب بوده و در دمای بالاتر از 226 درجه سانتی گراد تغییر شکل می دهد که استفاده از آن در این دما م=برای سلامتی مضر نیز می باشد.

کلنیک زیبایی , کلینیک لیزر و لیزر مو ی بهتین.

با ما زیباتر شوید..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *