کبودی دور چشم و روش های مقابله با آن

کبودی دور چشم و روش های مقابله با آن

کبودی دور چشم و روش ها مقابله با آن: بیماری کبودی دور چشم جز بیماری هایی می باشد که بدون دلیل به وجود می آید. به این معنا که بسیاری از عوامل به وجود آورنده ی آن هنوز ناشناخته هستند. البته لازم به تذکر است که برخی از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند. اما یکی از شایع ترین و معمول ترین علل قابل توجه کبودی دور چشم ها می تواند انواع آلرژی ها باشد. آلرژی ها انواع گوناگونی دارند و حتی می تواند یک حساسیت ساده به بوی گل ، گوجه فرنگی و یا گردن آویز باشد. آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره! هم می تواند ختم شود.


واضح است که درمان کبودی دور چشم ، به سادگی استفاده از یک آنتی هیستامین نمی باشد و تنها روش قطعی درمان آن دوری کردن از ماده حساسیت زا می باشد. دومین علت رایج کبودی زیر و دور چشم اختلالات خواب می باشد.  برخی عقیده دارند که یک خواب ۳ تا ۴ ساعته در طول شبانه روز جواب گوی نیاز آنها به خواب می باشد. اما در حقیقت اصلا این طور نیست و این افراد تنها به دلیل داشتن نیروی جوانی ، از انرژی ذخیره شده خود برای سر حال ماندن استفاده می کنند ، غافل از اینکه این ذخیره انرژی تمام شدنی است. کبودی زیر چشم ها می تواند اولین علامت هشدار دهنده به نشانه ی تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب تان گرم و نرم است ، حتماً ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید.

رابطه ی خواب با کبودی دور چشم

شاید این جمله شنیده شود که عده ی دیگری که اتفاقاً همین مقدار در شبانه روز را به خواب اختصاص می دهند ، نیز از کبودی دور چشم خود رنج می برند. بله آنها ۷ تا ۹ ساعت به طور کامل می خوابند اما چه نوع خوابی؟ کیفیت خواب مهم ترین عامل در سرحال بودن و بیمه شدن در برابر بیماری محسوب می شود. خیلی ها به طور ناخود آگاه عادت دارند نقشه ها و برنامه های روزانه خود را در خواب تجزیه و تحلیل کنند. متن سخنرانی ها ، متن قراردادها ، نوع برخوردها ، لوازم مورد نیاز منزل و حساب و کتاب های بانکی و دفتری همه و همه مواردی نیستند که بشود آنها را در خواب حل و فصل کرد. علاوه بر این، کسانی هستندکه مشکلات چندانی برای حل کردن در زمان خواب ندارند (هرچند تعداد این افراد از انگشتان دست نیز کمتر است) اما این (مرفهین بی درد)! به گونه ای دیگر خواب خود را آشفته می کنند و آن مصرف انواع داروهای خواب آور یا محرک است.اشتباه نکنید، منظورم از این داروها فقط الکل یا قرص اکس نیست. قهوه هم می تواند خواب ناز شما را برهم زند.

 

کلینیک زیبایی بهتین

کلینیک لیزر موهای زائد و زیبایی بهتین

کلینیک لیزر بهتین مفتخر به ارائه خدمات زیبایی برای بانوان و آقایان گرامی می باشد.
خدمات ما شامل لیزر موهای زائد کل بدن ، لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ، زیر بغل و … می باشد. سایر خدمات ما عبارت است از میکرونیدلینگ ، لاغری موضعی ، میکرودرم ، مزوتراپی و …
برای مشاوره ، دریافت نوبت و یا اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد و … با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس :66438319 – 66920162

درمان کبودی دور چشم

بهترین درمان کبودی دور چشم ها، حل مشکلات ذکر شده است. هرچند که در مواردی که مشکل مادرزادی باشد ، حل مشکل چندان آسان نیست و ممکن است به یک کلینیک زیبایی یا کلینیک لیزر معتبر نیاز داشته باشیم. با استفاده از ماسک های شبانه می توانید علاوه بر ایجاد محیطی مرطوب و مغذی برای پوست صورتتان ، موجب به وجود آمدن آرامش بیشتر برای خود شوید. با انجام این کار باعث می شوید پوستتان پس از یک روز سخت وخسته کننده در محیط کارتان خود را در بهشت میوه ها همراه با گل و بلبل تنها بماند.

زمانی این کار ها تاثیرشان دو برابر می شود که در ماسک های خود از مواد آنتی اکسیدان یا ضد پیری هم کمک بگیرید. یکی از مواد معجزه که کلینیک زیبایی بهتین به شما توصیه می کند در ماسک هایتان استفاده کنید ، پوست خیار می باشد. پس نیازی نیست تا شب منتظر بمانید! همین الان دست به کار شوید. اگر در حال پوست کندن خیار هستید ، دست نگه دارید. به جای دور انداختن این پوست با ارزش ، آن را از روی خیارتان بردارید و به صورت نوارهای پهن برش بدهید و زیر چشمانتان قرار دهید. البته بهتر است به آنها نمک نزنید!

تصور کنید از ظهر گذشته و پس از یک چرت کوتاه در حال آماده شدن برای کار هستید. اگر به نوشیدن چای عادت دارید ، حال به گذاشتن چای کیسه ای نیمه گرم زیر چشمانتان هم عادت کنید. این کار به این علت می باشد که ، چای به علت داشتن مقادیر زیادی تانن تاثیر خوبی بر کاهش ورم و بازشدن رنگ صورت شما خواهد داشت. صبح ها که از خواب بیدار می شوید صورتتان را با آب خنک بشویید. این کار باعث می شود رگ های خونی زیر چشمانتان یک باره بر اثر سردی آب منقبض شوند و بعد از چند دقیقه به صورت واکنشی متورم شوند.

اما به طور کلی می توان گفت اصلی ترین روش برای درمان کبودی زیر چشم ها ، افزایش خون رسانی کبودی زیر چشم است. ادر حال حاضر روش جدیدی به نام مزوتراپی با استفاده از تازه ترین و مؤثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان کبودی و پف زیر چشم گام مؤثری بردارد. از میان این داروها می توان به ویتامین  k، رتینول، ویتامین  C، داروهای بازکننده عروق خونی مثل آرتی شوک ، انواع اسیدهای میوه ای مثل گلیکولیک اسید و مواد مغذی برای سلول های پوستی شامل اسیدهای چرب و اسید آمینه های ضروری برای فعالیت سلول های پوستی اشاره نمود. البته لازم به ذکر می باشد که این مواد پیش از این در انواع مختلف کرم ها و لوسیون های دور چشم به کار رفته اند و امتحان خود را پس داده اند اما از آن جایی که جذب این مواد از روی پوست همواره با محدودیت های زیادی رو به رو بوده است ، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئن تر کرده است.
از دیگر دارو های پرمصرف در زمینه ی تیرگی و کبودی زیر چشم ، می توانیم به مواد پرکننده و آب رسان اشاره کنیم که قادر هستند خشکی و گود افتادگی های پوست زیر چشم را به شکل مطلوبی ترمیم کنند. کلینیک لیزر بهتین علاوه بر مزوتراپی ، ترک یا کاهش مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزیجات و میوه های حاوی مواد آنتی اکسیدان مانند اسفناج را نیز توصیه می کند. با استفاده از پد های گرم و سرد به صورت متوالی می توان موجب تحریک عروق خونی زیر چشم نیز بشویم ، البته به این شرط که پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

کلینیک زیباییکلینیک لیزرلیزر مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *